29 Kasım 2018 Perşembe

ECOTRAILS BİSİKLET TURU-130 K Dalaman-Köyceğiz-Ekincik-Dalyan

FAALİYETİN ADI: ECOTRAILS BİSİKLET TURU

YAPILAN KİLOMETRE:  130 K (1.Gün:70 K-2.Gün:60 K)

FAALİYET TARİHİ:  23-24 Kasım 2018

KATILIMCILAR: Ayhan KILIÇ, Şenay KILIÇ

ULAŞIM ve FAALİYETİN UYGULANIŞI: 23 Kasım 2018 Cuma günü İstanbul'dan sabah 06.35'te uçakla Dalaman'a uçuyoruz. Dalaman'a ulaşınca tesadüf eseri bindiğimiz taksici Cengiz Doğan sağolsun bisiklet kutularımızı evine bırakmayı teklif ediyor ve Cengiz Doğan'ın evinde bisikletlerimizi monte edip, fazlalıklarımızı ve kutularımızı bırakıp saat 09.00 gibi yola çıkıyoruz. Yol üstü su gibi ihtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra ana yoldan Köyceğiz'e doğru ilerlemeye başlıyoruz.
Bol fotoğraf çekimi, narenciye yeme molaları ve 1-2 benzincide çay içimi sonrası saat 12.00'da Köyceğiz'e ulaşıyoruz. Köyceğiz'de öğle yemeğimizi yeyip, göl kenarında güneşin tadını çıkarttıktan sonra saat 13.30'da Ekincik'e doğru pedal çevirmeye başlıyoruz.
İlk anlarda düz ilerleyen yol bir süre sonra yükseltiler içeren bir rotaya dönüşüyor. Hele Ekincik'e doğru 400 metreleri bulan yükselti bizi zemini mıcırla olan yolda iyice zorluyor.
Rotanın en yüksek noktası zaten köyün de giriş noktasına saat 17.00'da ulaşıyoruz. Ondan sonra iniş başlıyor ve mıcırlı zeminde inmek bizi mahvediyor. Feci bir sarsıntı hissederek Ekincik Koyu'na doğru iniyoruz. Yol bitmek bilmiyor. Ama hava kararmadan koya ulaşıyoruz. Daha sonra da geceyi geçireceğimiz Villa Salkım'a geçiyoruz.
24 Kasım 2018 Cumartesi günü saat 08.00'de kalkıp, kahvaltı yapıyoruz. Saat 09.00 gibi yola çıkıyoruz. Zorlu Ekincik yokuşu sonrası Sultaniye'ye inmek keyifli oluyor.
Sultaniye Köy içini gezdikten sonra Sultaniye Kaplıcaları'na doğru ilerliyoruz. Kaplıcalar'da göl kenarında birer çay içip, kaplıcaları gezip, yolumuza çok keyifli bir yoldan devam ediyoruz.
Önce Horoz Mahallesi'ne ulaşıp, Çandar Köyü'ne ulaşabilmek için tekrar yükselmeye başlıyoruz. Ve saat 12.15'te Çandar Köyü'ne varıyoruz.
Çandar Köyü'nde fazla oyalanmadan Kaunos Antik Kenti'ne girip, geziyoruz ve sonra Dalyanlı teyzelerin çektiği kayıklarla karşı yakaya geçiyoruz.
Dalyan'a 13.30'da ulaşıyoruz. Öğle yemeğimizi yeyip, Kral Mezarları'na nazır bir kahvede kahvemizi yudumladıktan sonra saat 14.00'te yola çıkıp, Ortaca şehir merkezinden geçecek şekilde iç yoldan yol alarak Dalaman'a saat 16.00'da ulaşıyoruz.
Bisiklet kutularımızı alıp, bisikletlerimizi paketleyip, önce hava alanına sonra da İstanbul'a dönüyoruz.

ROTA GÜZERGAHI:
1.Gün:Dalaman-Ortaca-Beyobası-Zeytinalanı-Yangı-Köyceğiz-Hamitköy-Sultaniye Köyü-Ekincik Köyü.

2.Gün:Ekincik Köyü-Sultaniye Köyü-Sultaniye Kaplıcaları-Horozlar-Çandır-Kaunos Antik Kenti-Kral Mezarları-Dalyan-Okçular-Kemaliye-Ortaca-Dalaman

FAALİYET BOYUNCA BİSİKLETLE ÇIKILAN TOPLAM İRTİFA:  2436 Metre
1.Gün: 1263 M
2.Gün: 1173 M

FAALİYET BOYUNCA BİSİKLETLE İNİLEN TOPLAM İRTİFA:   2437 Metre
1.Gün: 1268 M
2.Gün: 1169 M

ÇIKILAN EN YÜKSEK YER:  403 Metre

MAKSİMUM HIZ:  56 km/sa

ORTALAMA HIZ:  13 km/sa

MAKSİMUM EĞİM: 17.9 %

ORTALAMA EĞİM:  2,8 %

HAVA DURUMU: İlk gün hafif rüzgarlı ama sıcak, ikinci gün rüzgarsız sıcak bir hava vardı.

FAALİYET SIRASINDA YAŞANAN KAZA YA DA TEKNİK ARIZA: Herhangi bir teknik arıza yaşanmamıştır.

ETAPTA KARŞILAŞILAN DİĞER BİSİKLETLİ EKİP SAYISI: Bu turda bisikletli ekip sayısı oldukça fazlaydı. Uçakta bizden başka bir ekip daha bulunuyordu. Onlar Selimiye tarafına gideceklerdi. Daha sonra Zeytinalanı mevkinde 8 kişilik bir ekip daha gördük. İkinci gün ise Çandır'a doğru 2 kişilik, 2 ayrı ekip daha gördük.

ETAP ÖZELLİKLERİ: Etap Dalaman Köyceğiz arası çok az yükseltiyle ilerlerken, Ekincik tarafına dönünce hem Sultaniye öncesi hem de Ekincik Köyü öncesi iyi yükseltiler barındırıyordu. Köyceğiz'den Ekincik'e yöneldiğimizde yol tamamen mıcır zemine dönüştüğü için bizi fazlaca zorladı.  Ertesi gün Horozlar Mahallesi'nden sonra yol biraz daha düzeliyor ve Dalyan'a geçiş sonrası her şey normalleşiyor.

KATILIMCI GÖRÜŞÜ: Ecotrails Yolları bir süredir dikkatimizi çekiyordu. Hem bisiklet hem de yürüyüş rotalarını deneyimlemek istiyorduk. Bu faaliyette bisiklet rotasının bir kısmını planladığımız şekilde gerçekleştirdik.
İstanbul'un soğuk ve ruhsuz havasından sonra bölgenin bol güneşli ve manzaralı halleri bizi çok mutlu etti. Bu turu da son birkaç turumuzda olduğu gibi katlanır bisikletlerimizle yaptık.
Daha önceden hakkında okuyup, araştırdığımız Ecotrails Bisiklet Rotaları'nın ne kadar keyifle ilerlediğini ve bölge manzaralarının ne kadar muhteşem olduğunu görmüş olduk.
Ekincik'e daha önce gitmemiştik. Güzergah hakkında da pek bilgimiz yoktu. Böylelikle bakir Ekincik Koyu hakkında da bilgilenmiş olduk.
Gece konaklama yaptığımız Villa Salkım'ın eski bir aşçı olan sahibi Alim Bey sağ olsun bizi çok güzel ağırladı. Yorgunluğumuzun üstüne yaptığı güzel yemek sunumlarıyla hem gözlerimizi hem de midemizi şenlendirdi.
Genel anlamda sorunsuz, güzel bir faaliyet oldu. Rotayı deneyimlemek isteyen arkadaşlar Ecotrails'in bölgedeki birçok farklı rotasını öneririz. Onlara da göz atabilirler. Rotadaki bazı bölgelerin zeminin kötü olması dışında bu rota gerçekten düşünülmeden önerilebilir.

FAALİYET İÇİN KİŞİ BAŞI YAPILAN HARCAMALAR
Gidiş-Dönüş Uçak Bileti: 132 Tl
Geceleme-Kahvaltı-Akşam Yemeği: 100 TL
Yeme-İçme: 50 Tl
Taksi: 20 Tl

ROTAMIZ
1.GÜN ROTASI
1.GÜNÜN YÜKSELTİ EĞRİSİ
2.GÜN ROTASI
2.GÜNÜN YÜKSELTİ EĞRİSİ
FAALİYETTEN FOTOĞRAFLAR
YOL ÜSTÜ KAPLUMBAĞALAR İÇİN UYARI LEVHALARI GÖRÜYORUZ
MICIR ZEMİNDEN OLUŞAN  İZLEDİĞİMİZ YOLUN GÖRÜNTÜSÜ
YUKARIYA TIRMANDIKÇA MANZARAMIZ DA GÜZELLEŞİYOR
EMEKTARLARIN FOTOĞRAFINI DA ÇEKELİM BARİ :)
DAHA YUKARILARDAN DAHA GÜZEL GÖRÜNTÜLER
ARTIK KÖYCEĞİZ GÖLÜ'NDEN DALYAN BÖLÜMÜNE GEÇİŞ YAPILAN ALANDAYIZ
HOROZ MAHALLESİ'NDEN ÇANDIR'A GİDEN YOLA SAPIYORUZ
ÇANDIR KÖYÜ'NE ULAŞMAK İÇİN TEKRAR TIRMANIŞ BAŞLIYOR
ÇANDIR'A BİZİ TAŞIYAN YOLUN YOKUŞLARININ BİTTİĞİ NOKTADA BU TABELALARI GÖRÜYORUZ
TABELALARDA EYLÜL-NİSAN AYLARI ARASI ARILAR İÇİN DİKKATLİ OLUN UYARISI BULUNUYOR
ÇANDIR KÖYÜ'NE ÇOK AZ KALDI
TEKNE İLE KARŞIYA, DALYAN'A GEÇİYORUZ
DALYAN'DA İNGİLİZLER'İN DÜZENLEDİĞİ GÜZEL BİR KIŞ FESTİVALİ VAR
NOEL BABA BİLE HAZIR
GÜZEL BİR ÖĞLE YEMEĞİ SONRASI KRAL MEZARLARININ KARŞISINDA KAHVEMİZİ YUDUMLARKEN