24 Mart 2019 Pazar

ŞEHİR: KASTAMONU

TARİH:  23 Mart 2019

ROTA: Güneybatı

EKİP ELEMANLARI: Ayhan Kılıç, Şenay Kılıç, Güven Yüksek, Mustafa Özdabak, Nejat Ede, Aslıhan Yılmaz, Kemal Kaplan, Mustafa Özçalışkan, Güven Ekmekcibaşı, Kerim Karaarslan, Reyhan Çalışkan, Nuran Koyuncu, Neşe Aydın, Cengiz Gökoğlu, Sadettin Bilgili, Melis Evsen, Eda Akyıldız, Fazlı Çalıkıran, Hasan Turan, Hasan Dağlayan, Tekin Ergen, Tuncay Çağlar, Düzali Çelik, Salim Yamak.

ULAŞIM ŞEKLİ : İstanbul’dan Ilgaz Dağı eteklerine kadar servis aracımızla ulaşımımızı sağladık.

HAVA DURUMU: Kapalı. Belli bir saatten sonra sis, yoğun rüzgar ve kar yağışı.

RÜZGAR ÇEŞİDİ ve ŞİDDETİ: K-22 knot.

KULLANILAN MALZEMELER: Kask, baton.

FAALİYETİN BAŞLAMA SAATİ: Faaliyete rotanın kısa oluşu ve zeminin biraz daha yumuşaması için Ilgaz İzbeli Çiftliği’nde yapılan kahvaltı sonrası saat 10.00’da başlanmıştır.

FAALİYETİN BAŞLADIĞI YER: Mülayim Yaylası

YÜRÜNEN KİLOMETRE: 11 K

MAKSİMUM EĞİM: %40

ORTALAMA EĞİM: %20

FAALİYETİN GERÇEKLEŞME ŞEKLİ:  Faaliyetimiz Mülayim Yaylası’nda aracımızdan indikten kısa bir süre sonra başladı. Yayla evleri içinden geçtikten kısa bir süre sonra rota tamamen orman iç, dik bir şekilde yükselmeye başladı. Karaçamların içinden, karlı bir rotada yükselmeye başladık.

Bu rota her zaman kullandığımız batı tırmanışlı klasik Küçükhacet rotasının daha doğusunda kalan farklı bir rotaydı. Bizim için de farklı bir rotadan tırmanmak iyi oldu diyebiliriz.

Rota ara ara toprak yolu keserek yükselmeye devam ederken, ormanlık alanın bittiği yerdeki düzlükten klasik rotaya paralel bir şekilde, daha doğudan geldiğimizi görebiliyorduk. Saat 11.30’da ağaçların iyice azaldığı bir noktada,1950 metrede kısa bir mola verdik.

Ağaçlar bittikten sonra dağın ana kütlesine doğru ilerlerken sis inmeye ve etrafı kapatmaya başladı. Dağın bel bölümüne yükselirken yatayda ilerleyen kocaman ayak izleriyle bir ayı izi fark ettik. Eve dönüp, rotayı gps koordinatlarıyla bilgisayara attığımızda izlerin takip ettiği yönün AYIİNİ MEVKİ olarak adlandırıldığını gördük. Demek ki ayıların çok olduğu bir bölgeydi dağın bu kesimi.

Biz ekip olarak bele doğru yükselirken artık ekipten bazı arkadaşlarımız devamlı grubun arkasında kalmaya başlamıştı. Sürekli siste birbirimizi kaybetmemek için durup, onları beklemek zorunda kalıyorduk. Bu da hem ilerlememizi engelliyordu hem de sisin ya da kötü hava şartlarının etkisini artırmasına sebep oluyordu. İyice zorlanan iki arkadaşımız rehberimiz Güven Yüksek eşliğinde geri dönmeye karar verdiler.
Kalan ekip ile devamlı arka ekip ile bağlantılı kalarak zirve platosunun hemen altındaki bölgeye yoğun rüzgar altında saat 13.30’da ulaştık. Burada zemin iyice sertleştiği için ekibin bir kısmı geçerken oyalanmak zorunda kaldı. Önden giden ekip elemanları Ayhan ile birlikte zirveye ulaştı. Ardından ben siste etrafı pek görmeden Ayhanlar’ın peşinden zirveye ulaştım ve Ayhan geride kalanların yanına indiğinde 6 arkadaşımız daha zirveye ulaştı.

Zirvede 11 kişi bulunuyorduk ve elimizde gps olmadığı için ya Ayhan’ı bekleyecektik ya da kendimiz inecektik. Sis nedeniyle etrafı görmeden, nereden gideceğimizi Nejat arkadaşımızın yerde gördüğü baton izlerini takip ederek bulduk. Ve kısa bir süre sonra da bizi bekleyen ana ekibe ulaştık. Sonra hep birlikte tabiri caizse koşa koşa inişi ağaçların başladığı yere kadar tamamladık. Yaylaya inişi tam 2 saatte tamamladık. Yedek kıyafetlerimizi giyindikten sonra İstanbul’a doğru yola çıktık.

ZİRVE YAPAN ARKADAŞLARIMIZ: Ayhan Kılıç, Şenay Kılıç, Nejat Ede, Aslıhan Yılmaz, Kemal Kaplan, Güven Ekmekcibaşı, Reyhan Çalışkan, Fazlı Çalıkıran, Tekin Ergen, Tuncay Çağlar, Düzali Çelik, Salim Yamak.

ROTAMIZ

ZİRVEYE DOĞRU YÜKSELİRKEN
ZİRVENİN ALT KESİMLERİNDE
ILGAZ KÜÇÜKHACET ZİRVEDE EKİBİN BİR BÖLÜMÜYLE

Zirveye ulaşan, ulaşamayan tüm ekibi bu zorlu faaliyette bulundukları için tebrik etmek istiyoruz. Dağlarda ama sağlıklı bir şekilde olmak dileğiyle!